Toen ik vorig jaar 'Het kleine café in Kopenhagen' van Julie Caplin las, was ik benieuwd naar meer van deze toffe auteur. Ik las dit keer 'De kleine theewinkel in Tokio'. Wat was dit een leuk verhaal!  Het verhaal van De kleine theewinkel in Tokio  Wanneer reisblogger en fotograaf Fiona een reis naar Japan wint, waar ze begeleid zal worden door een bekende Japanse fotograaf, kan ze haar geluk niet op. Tot ze op het vliegveld niet door Yutaki Araki wordt opgehaald, maar – en nog veel te laat ook! – door de man die tien jaar eerder haar hart brak: fotograaf Gabe Burnett. Tot haar opluchting herkent hij haar niet, maar het beloven een paar zware weken te worden… Gelukkig is het gastgezin waar ze logeert fantastisch. In hun kleine theewinkeltje leert Fiona van alles over theeceremonies en de Japanse manier van leven, en ze voelt zich er helemaal zen. En wanneer ze met Gabe tijdens een van hun uitstapjes onder de kersenbloesem loopt, begint ze bijna te geloven dat er achter zijn arrogante houding nog een heel andere kant schuilgaat. Mijn mening  De cover van deze leuke feelgood is zacht en ergens heel lief. De details zijn mooi uitgevoerd. Je kunt bij de paperback de bloemetjes voelen op de cover. Leuk detail!  cover.  Julie Caplin heeft een fijne stijl. Het is warm en ze schrijft gewoon ontzettend leuk. Het is vlot, liefelijk, maar ook vol vaart. Ik houd ervan! Je zit eigenlijk direct in het verhaal en eigenlijk kun je het verhaal niet meer wegleggen. Daarnaast schrijft Julie Caplin heel beeldend. Dit zorgt voor de juiste sfeer.  Er staan een aantal mooie levenslessen in dit verhaal. Dat geeft deze feelgood net iets extra's. Langzaam ga je van Japan en de mensen houden. De mentaliteit is zo bijzonder.  Het einde voelde wel een beetje afgeraffeld. Het was opeens uit. Dit vond ik jammer.  Beide boeken zijn geweldig en echt leuke aanraders!  Liefs,  Veronique