Recensie: Gek van jou! - Jette Schröder

Laatste reactie 11/04/2022 13:42 door Veronique
Veronique Janssen 1 maand geleden geplaatst
Tijd voor de recensie van de maand maart! Toen ik door de stad liep, kwam ik het vrolijke boek 'Gek van jou!' van Jette Schröder tegen op een tafeltje buiten de boekwinkel. De cover is zo vrolijk en ik werd spontaan blij. Ik ga je er graag alles over vertellen.  Het verhaal van Gek van jou!   Na die laatste mislukte date heeft Lize het hé-lemaal gehad met mannen. Vanaf nu is ze ‘happy single’. En dan kan ze ook nog eens aan het werk voor Frappy.nl, hét platform voor vrouwen die geen man nodig hebben om gelukkig te zijn. Komt dat even goed uit!Dan krijgt ze een tweeweekse retraite naar The Mansion of Love cadeau, waar gastvrouw Marie-Sophie jonge vrouwen op geheel unieke wijze onderwijst in de liefde. Meteen besluit ze dit aan te grijpen om voor Frappy een ontluisterend undercoverstuk te schrijven over haar verblijf. De wereld moet weten wat voor achterhaald en vrouwonvriendelijk instituut die belachelijke Mansion is. Maar kan Lize wel weerstand bieden aan de toch best wel aanstekelijke romantische lessen van Marie-Sophie? En waarom krijgt ze het steeds zo warm van de knappe kok des huizes? Mijn mening De cover van 'Gek van jou!' is zo leuk! Hij is lekker vrolijk en maakt je blij. Het past perfect bij de sfeer die Jette in haar verhaal beschrijft. Het is gewoon een heerlijk, vrolijk verhaal.  De stijl van Jette is vlot en leest heel fijn. De humor in dit verhaal is zo leuk! Ik heb geregeld hardop gelachen. Sommige opmerkingen van de personages zijn zo droog.  Op het eerste oog lijkt het een oppervlakkig verhaal, maar er komt onverwachts een mooie diepgang in het verhaal. Hierdoor raakte het verhaal me nog meer. Misschien is het een tikkeltje voorspelbaar, maar dat vond ik niet erg. Het stoorde me niet.  Het is een verhaal vol krachtige vrouwen en dat vind ik heel mooi. Het is echt een verhaal vol powervrouwen van allerlei generaties.  Zoek je nog een leuke feelgood? Lees dan dit verhaal!  Liefs,  Veronique
Marieke Scheers 1 maand geleden geplaatst
Leuke schrijfster, ik las haar vorige boek (YA De Happiness goeroe) en heb daar ook van genoten. Deze gaat op mijn lijstje.