Review: Dromen van jou - Dani Atkins

Laatste reactie 03/05/2022 10:13 door Veronique
Marieke Scheers 7 maanden geleden geplaatst
Auteur: Dani Atkins Titel: Dromen van jou ISBN: 9789026153259 , 9789026153266 Dani Atkins is schrijfster van romans waar meestal een dilemma in centraal staat. In haar nieuwste roman Dromen van jou is dat ook weer aanwezig. In Dromen van jou worden twee vrouwen gevolgd. De ene vrouw is Beth. Ze heeft haar man Tim verloren aan kanker, maar heeft haar leven weer opgepakt en heeft haar eigen bloemenzaak. De andere vrouw is Izzy. Ze is nog getrouwd, maar leeft gescheiden van haar man. Samen hebben ze een zoontje Noah. Hun levens lijken niets met elkaar te maken hebben, tot Beth een beslissing neemt die hun beide levens totaal op z’n kop gaat zetten. Het boek wisselt constant van perspectief tussen Beth en Izzy en zo leer je ze goed kennen. Het zijn beide strijdlustige vrouwen. Beschermend wat hun eigen leven betreft, maar ook bereid om concessies te doen als dat uiteindelijk beter is. Ze kregen te maken met een duivels dilemma, en beide vrouwen zijn te begrijpen in hun strijd. Mooi is het om te zien dat beide vrouwen keuzes maken die ze niet willen, maar die het beste zijn en waardoor ze er uiteindelijk beide sterk uitkomen. Atkins weet als geen ander de gevoelens weer te geven in haar verhaal, die je als lezer voelt. Je snapt het dilemma en zorgt ervoor dat je na gaat denken. Wat zou ik doen? In het nawoord laat ze weten dat ze situatie waarin Izzy en Beth terechtkomen fictief is, maar het voelt heel realistisch aan. Het einde is hartverwarmend en een doos tissues kan nodig zijn. Voor de ze recensie heb ik het boek geluisterd. Het is voorgelezen door Dieuwertje Blok en haar stem is heel prettig om naar te luisteren en ze zorgt ervoor dat het verhaal goed tot zijn recht komt. Dromen van jou is een emotioneel verhaal over twee sterke vrouwen in een strijd die niemand wil aangaan.
Elise Prins (Zoefff en Chaos) 7 maanden geleden geplaatst
Klinkt als een prachtig boek! Dank voor het delen, Marieke!
Karin de Graaff 7 maanden geleden geplaatst