Review: Het mooiste verhaal - Susan Wiggs

Marieke Scheers 4 maanden geleden geplaatst
Titel: Het mooiste verhaal
Auteur: Susan Wiggs
Uitgeverij; Harlequin
ISBN: 9789402551129

Het mooiste verhaalSusan Wiggs

Natalie Harper woont in Archangel en heeft een ‘veilige’ (maar saaie) baan bij een wijnhuis. Daarvoor woonde ze met haar moeder en opa Grandy in San Francisco boven de boekwinkel “The lost and found bookshop” van haar moeder. Het pand is al jarenlang eigendom van Grandy, maar het is nogal in verval geraakt. Natalie moet gedwongen terugkeren naar San Francisco om de boekwinkel te runnen, nadat haar moeder bij een ongeluk om het leven is gekomen. Dan blijkt dat er grote schulden zijn en moet ze alles op alles zetten om de boekwinkel te redden.

Het is niet echt een vernieuwend verhaal, maar het is wel een leuk en liefdevol verhaal en het is goed uitgewerkt. De personages krijgen de kans om zich goed te laten zien. Als lezer krijgen we veel informatie over de geschiedenis van de familie en de situatie nu. Er blijkt een interessante voorgeschiedenis te zijn, welke gedurende het boek wordt uitgelegd.

Ook biedt het boek voldoende verhaallijnen om het boeiend te houden. De klusjesman Peach Gallagher en zijn dochter Dorothy zijn een fijne aanvulling op het verhaal en ook de beroemde kinderboekenschrijver Trevor Dashwood zorgt voor een aangename twist.

Het is een boek met en over boeken. Veel titels worden genoemd, sommige bekend, andere onbekend. Het leest vlot en is vooral een boek over familie, vriendschap en liefde, maar ook thema’s als rouw, alzheimer en scheiding zijn onderdeel van het verhaal. Het leest makkelijk en toch wordt alles goed verwoord en beschreven. Dat het op het einde eind goed, al goed is, is geen verrassing, maar de weg er naar toe is een mooi verhaal.

Het mooiste verhaal is een fijne feelgoodroman vol boeken en dat in combinatie met fijne personages maakt het lezen van deze roman de moeite waard.
Elise Prins (Zoefff en Chaos) 4 maanden geleden geplaatst
Dat klinkt als een fijn boek met toch de nodige diepgang! Bedankt voor het delen!