Review: Misverstand in de urban jungle - Lis Lucassen

Laatste reactie 26/01/2022 11:49 door Nanda
Marieke Scheers 6 maanden geleden geplaatst
Titel: Misverstand in de urban Jungle Auteur: Lis Lucassen Pag: 240 ISBN: 9789020538328 , 978902053831 Lis Lucassen is het pseudoniem van schrijfster Olga Hoekstra, die onder eigen naam thrillers schrijft. In 2020 schreef ze Misverstand in de middle of nowhere. Het vervolg is Misverstand in de urban jungle uit 2021. In het eerste deel maakten we kennis met Dorothee die vanuit Amsterdam naar de Achterhoek verhuisd waar ze een boerderijtje heeft geërfd. Ze treft naast de boerderij ook nog een leuke man aan. Er gaat een hoop mis, maar uiteindelijk zijn ze happy ever after. Een bijrol was in het eerste deel weggelegd voor Amelia, die daar niet zo best naar voren kwam, ze deed erg vervelend en hooghartig. In Misverstand in de urban jungle speelt zij nu de hoofdrol en dan blijkt ze helemaal niet zo’n vervelend mens te zijn. Amelia heeft het niet zo gemakkelijk gehad. Ze raakte zwanger op haar 16e en moest haar danscarrière opgeven. Sindsdien doet ze wat haar ouders van haar verwachten, maar zit ze zichzelf enorm in de weg. Haar zoon is inmiddels groot en zelfstandig en nu kiest ze voor zichzelf en vertrekt naar Amsterdam voor een baan bij de bibliotheek. Via Dorothee vindt ze een eigen appartementje, treft een leuke buurman en maakt nieuwe vrienden. Maar haar verleden heeft nog invloed en dat levert een paar misverstanden op. Lucassen heeft een hele fijne wijze van schrijven en het verhaal zit vol humor en liefde, met diepgang, wat tegenslag en uiteindelijk een heerlijk happy end. In plaats van lezen, heb ik dit boek geluisterd. Als luisterboek (voorgelezen door Stephanie Julien) is het me zeer goed bevallen en moest regelmatig lachen. Lucassen weet haar personages altijd goed uit te werken, net als de omgeving waar het speelt. Het was dan ook niet moeilijk om mee te leven met Amelia en haar vrienden en familie. Het boek kan los gelezen worden van deel, want beide hebben een afgerond verhaal, maar het is leuker om eerst deel 1 te lezen en daarna deel 2.
Het is zonder plaatje.. Klikken op de link voor plaatje toevoegen geeft geen reactie. Bewerken topic werkt ook niet goed, dan kom ik op een soort html pagina. Dit is de tweede keer dat ik een reactie intik, net vloog ik er helemaal uit. Ik geef het op.... edit. Het was een hick-up denk ik. Nu is het alsnog gelukt