Review: Tot aan de zon en terug - Jill Mansell

Marieke Scheers 2 maanden geleden geplaatst
Titel; Tot aan de zon en terug
Auteur: Jill Mansell
352 pagina's
ISBN 9789024593101 , 9789024593118

Jill Mansell komt elk jaar wel met een nieuwe feelgoodroman. Haar nieuwste boek Tot aan de zon en terug (2021) kreeg in de eerste druk een uitgave vol roze pagina’s.

Dit boek speelt zich af in het idyllische plaatsje Elliswood. Centraal staat hotel Wickham waar Didi de leiding heeft. Het hotel was ooit van haar ouders. Haar vader is overleden en moeder Maura woont in Spanje. Didi is verloofd met Aaron die in Londen woont en werkt, ze zien elkaar weinig, maar bellen veel.
Groot is de schok als jeugdliefde Shay weer voor Didi’s neus staat. Hij is ooit overhaast vertrokken na een ruzie. Nu is hij terug op verzoek van zijn zieke vader Red die terug naar huis wil. Het huis is echter verwaarloosd en uitgewoond en moet worden gerenoveerd. Een mooie klus voor Shay. En zo kruisen de wegen van Didi en Shay elkaar weer en de aantrekkingskracht van vroeger is er nog steeds.

Maar zoals vaker in de boeken van Mansell, draait het om veel meer personages dan alleen Didi en Shay. Vader Red en moeder Maura spelen een rol, maar ook de vriendin van Didi, Layla krijgt te maken met liefdesperikelen als ze via een datingapp een man vindt die te mooi is om waar te zijn. Taxichauffeur Will rijdt haar onvermoeibaar heen en weer. Rose de moeder van Layla is nog altijd in de rouw om het verlies van haar Joe, en doet gekke dingen om nog een beetje bij hem te zijn. En Benny Colette die zijn mooie vrouw op handen draagt heeft het moeilijk, maar vindt nieuwe vriendschap op een ongebruikelijke plek. Het levert een boek op met een diversiteit aan mannen. De terugkerende jeugdliefde, de lieve verloofde waar niets mis mee is, de oplichter, de zieke ex crimineel met een klein hartje en nog een lieve onbeholpen knuffelbare man.

Genoeg verwikkelingen, waarbij de verhaallijnen elkaar constant afwisselen en ook weer door elkaar heen lopen. Langzaamaan raak je als lezer vertrouwd met de personages en leef je hun leven mee. Je gaat van ze houden, want ze hebben allemaal wel iets kwetsbaars en iets bijzonders. De uitkomst van de verhalen zijn niet echt verrassend, maar tussendoor zitten er toch steeds kleine verrassingen in het verhaal, waardoor het constant leuk is om door te lezen.

Tot aan de zon en terug is een fijne feelgoodroman met leuke frisse verhaallijnen.

-----

Geïnteresseerd geraakt in Tot aan de zon en terug? Je kunt het boek hier aanschaffen!