Review: Wedden van wel - Vannessa Thuyns

Laatste reactie 19/01/2022 15:18 door Elise
Marieke Scheers 5 maanden geleden geplaatst
Vannessa Thuyns is schrijfster van feelgoodverhalen en bracht in 2021 twee boeken uit. Een ervan heeft als Titel 'Wedden van wel'. In 'Wedden van wel' keert Robine terug vanuit Sicilië om het verjaardagsfeest van hun vader te vieren. Sep haar tweelingbroer hoopt dat ze nu in Amsterdam blijft, maar zus Daphne hoopt dat ze zo snel mogelijk weer vertrekt. Robine is single en heeft geen date voor het feest. Ze sluit ze een weddenschap af met haar broer, net zoals ze deden toen ze nog kinderen waren. Inzet is de baas van Sep als date voor het feest, maar het loopt allemaal niet zo als verwacht. Wat een heerlijk verhaal. Het tempo ligt hoog en de personages zijn goed uitgewerkt. Robine is een verfrissend persoontje en flapt er nogal eens iets uit wat haar in de problemen brengt. Maar ook haar Broer en zus spelen een grote rol. Het overlijden van hun moeder drukt nog altijd een stempel op hun leven en nu vader een nieuwe stap gaat zetten in zijn leven, moeten zij dat ook doen en dat kost de nodige moeite. Hoe Robine zich een plekje in het leven van Jasper, de baas van Sep, probeert te realiseren is vaak grappig, maar soms ook serieus. Het is mooi om te zien hoe deze twee mensen die zo verschillend lijken, toch overeenkomsten hebben en het ook heek goed met elkaar blijken te kunnen vinden. Het feit dat er een weddenschap aan ten grondslag ligt moet wel problemen opleveren. De setting van Amsterdam in combinatie met tv shows en een kijkje in het advocatengebeuren maakt het tot een modern verhaal, waarin veel gebeurt en alles zeer realistisch wordt weergegeven. Tuyn heeft een hele fijne schrijfstijl, het loopt vlot en de dialogen zijn sterk en komen echt over. Het luisterboek is voorgelezen door Donna Vrijthof en die stem past uitstekend bij Robine. ‘Wedden van wel’ is een leuke vlotte hedendaagse feelgood, met diepgang en wat zwaardere onderwerpen perfect in balans met een goed gevoel zoals een feelgoodroman moet zijn
Bianca Brummelhuis 5 maanden geleden geplaatst
Inderdaad een heel leuk boek. De banen van Robine en Jasper voegen ook echt wat toe.
Veronique Janssen 5 maanden geleden geplaatst